Van Yogyakarta naar Solo

5 april 2016 - Solo, Indonesië

Ook vandaag ging de wekker weer vroeg. Het programma voor de dag was behoorlijk zwaar. We begonnen met een tour per becak (fietstaxi) naar het Koninklijk paleis van de Sultan, de Kraton. Hier hebben we een rondleiding gedaan en alle toon- en ontvangstzalen bekeken.

De trip werd daarna vervolgd via een batikfabriek waar het proces werd uitgelegd om een gebatikte doek om te zetten in een mooi schilderij.

Prambanan tempels en hebben we deze in al zijn schoonheid mogen aanschouwen onder begeleiding van een andere Nederlands sprekende gids.

Intussen was het lunchtijd, een pittoresk restaurant aan het water met uiteraard weer een uitgebreid Indonesisch buffet!

Na de lunch gingen we op weg naar de Batikfabriek maar werden halverwege benaderd door een Nederlandse vriendin van Elly om een bezoek te brengen aan haar leerfabriek De een winkel. Slecht idee om vrouwen los te laten in een zaak met tassen en portemonnees…..

Nadat het proces was uitgelegd rondom het behandelen van het leer mochten we shoppen :-)

Overigens goed te weten dat de eigenaresse zowel de (ziektekosten)verzekeringen van haar werknemers regelt als ook een percentage van haar omzet aan een goed doel doneert en ook dat elke dag eten wordt opgehaald door een weeshuis.

Lange tijd later werd de reis dan uiteindelijk voortgezet naar de batikfabriek. Ook hier werd na de uitleg de winkel bezocht en werden veel aankopen gedaan.

De reis naar Solo werd ingezet waar we eind van de middag aankwamen. Omdat we (het ontbreken van) de steak van de vorige dag wilden goedmaken gingen we eten bij de “Lazy Cow”. Prima gegeten en veel gelachen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade